رضایت مشتری | پروژه سرکار خانم زارعی
آیا چیزی که سفارش میدهم همان چیزی است که در نهایت تحویل خواهم گرفت؟……..
وقتی تصمیم به خرید یک محصول بزرگ و مهم برای خانهمان میگیریم اولین چیزی که ذهن تمام مشتریان را به خود درگیر میکند این است که آیا چیزی که سفارش میدهم همان چیزی است که تحویل خواهم گرفت. تقریبا همه ما تجربههایی از خریدمان داشتیم که هنگام سفارش جذب تصاویر و توضیحات جذاب آن شدهایم اما وقتی محصول به دستمان رسیده است زمین تا آسمان تفاوت بوده است بین آن چه سفارش دادهایم و آن چه به دستمان رسیده است.
خانم زارع یکی از مشتریان عزیز تاشوسازان میباشند که تصمیم گرفتند برای منزلشان تخت تاشو سفارش دهند. ایشان در صحبتهایشان اشاره کردند که از طریق اینستاگرام با مجموعه تاشوسازان آشنا شدند. شاید برای خیلیها اولین خرید از طریق فضای مجازی کمی همراه با تردید باشد، مخصوصاً وقتی پای محصولی مثل تخت تاشو در میان است که هم هزینهبر است و هم نقش مهمی در دکوراسیون و راحتی منزل دارد. اما تجربه خانم زارع نشان داد که میتوان به یک خرید اینترنتی هم اعتماد کرد، به شرطی که فروشنده به قول و تعهد خود پایبند باشد.
از نگاه خانم زارع، چیزی که این خرید را برایشان لذتبخش کرده، فقط کیفیت محصول یا زیبایی آن نبوده؛ بلکه مهمترین نکته این بود که دقیقاً همان چیزی را تحویل گرفتند که سفارش داده بودند. یعنی کوچکترین تفاوتی بین آنچه در ابتدا انتخاب کرده بودند و چیزی که به دستشان رسید، وجود نداشت. این موضوع شاید ساده به نظر برسد، اما در واقع نشاندهنده تعهد و دقت یک مجموعه در انجام کار است. خانم زارع در ویدیوی رضایت خودشان به این نکته هم اشاره کردند که سفارش در زمان مقرر و بدون هیچ تأخیری به دستشان رسید. برای هر خریداری، تحویل به موقع محصول اهمیت زیادی دارد. هیچکس دوست ندارد هفتهها منتظر بماند یا هر روز پیگیر تماس و پیام شود تا ببیند سفارششان چه زمانی آماده میشود. همین تحویل به موقع، همراه با دقت در اجرای سفارش، باعث شده تجربه خانم زارع از خرید تخت تاشو به یک تجربه مثبت و ماندگار تبدیل شود.
تجربه خانم زارع برای ما یک نمونه ارزشمند از اعتمادسازی است. اینکه مشتریان ما با خیال راحت از طریق اینستاگرام یا سایر راههای ارتباطی سفارش دهند و مطمئن باشند که نتیجه کار دقیقاً مطابق خواستهشان خواهد بود.